دریای کویر

سلام99...یه بوم وچنددسته ادم ..حکایت ماست..

پنجشنبه, ۲۲ بهمن ۱۳۹۴، ۱۲:۱۳ ق.ظ

ســـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــلام ......

یه وقتایی هرچی میخوام بچه مثبت باششم وغرنزنم نمیشه حالا اینکه یه عده توخیالشون تیکه تیکه ام میکنند بماند .بایدقبول کردمردم  ایران چنددسته هستند یه دسته ازاین وربوم یه دسته ازاون وربودم افتادن یه دسته هم وسط بوم دارن برا خودشون زندگی میکنند وفشاراون دوسته روتحمل میکنند ودم نمیزنند ....

نمیدونم چه سری هست بین کارمندان ادارات این مملکت اسلامی ما که برخی هاشون خودشون رومتخصص وصاحب نظر میدونند(البته بگم که همه جاخوب وبدهست صرفا شامل همه کارمندهانمیشه میگم که برخی ها)...حالا برخی ازاین کارمندها که تقریبا میشه گفت نیم بیشتری ازاین اکثریت ها هستند اطلاعات چندانی دررابطه با رشته شغلی خودشون ندارند یا اصلا تواون رشته درس نخوندن وبا بند (پ ) کت کلفتی صاحب اون شغل شدند یااینکه درسش روخوندن ولی یادنگرفتن بقولی فقط یه مدرک دارند بدون اینکه درک ودانایی اون کارروداشته باشند ...

بذارید چندمثال براتون بیارم همین دیروز من اداره ای بودم بعد کارمندی که مثلا رشته  تحصیلی اون ادبیات هم بودتوبحثی که درباره شعرداشتیم وقتی من گفتم برخی که شعرهای حافظ یا شاعران دیگه روتفسیرکردند..اغا هنوز جمله روتموم نکرده بودم فهفهه سردادکه مگه شعر ، قرانه که تفسیرکنند؟! شما بگید با یه درس خونده رشته ادبیات اونم همچین جمله ای رو  من کجای دلم بزارم ؟ (تفسیرمعنیش میشه ترجمه کردن ،بیان نموندن معنی یک نوشتار) ...بعددوباره تا اومدم شرح بدم که برخی ازشعرا ازشاعرای بزرگی تقلید کردند یا الهام گرفتن بازم باهمون خنده ،مثلا تمسخروار ، گفتن هیج شاعری نیست که ازرو حافظ یا سعدی تقلید کنه ......

دیگه والا دیدم نه من حوصله دارم بااین سرکله بزنم  جداازاینکه منم بهش میگفتم این متوجه نمیشد حالا خوبه توکتابهای درسی هم هست که خیلی ازشعرا سبک شعراشون روازحافظ یا سعدی الهام گرفتن یادیگرشعرا .وحتی شعرای خارجی مثل نیجه  یا گوته ازحافظ بعنوان الگوی خودشون برداشتند ...خب من هرچی میگفتم انگاراب توهاون میکوبیدم کسی که رشته ادبیات باشه ومعنی تفسیر رو ندونه یاهمچین مواردساده ای روندونه اونم  وقتی شغلش هم باشه دیگه خیلی حرفه بخدا...برام خیلی تاسف اورهست دراداراتی که کارشون با ادبیات وهنرهست همچین تفکراتی وجودداره وبدترازهمه اینکه پزدانایی وکاربلدی وتخصص رو میدن ..کاش حداقل جرات این روداشتن ومیگفتن بلدنیستیم ...

الانم که توبرهه زمانی انتخابات هستیم وخیلی ها شدن یه پا متخصص وتحلیلگرسیاسی ....اقا اومده میگه ادرس سایت گوگل روبده وباهمون ژستش با یکی دیگه ازسیاست های مالی برجام و اصول گرایی حرف میزد انگارکه ازهرجا یه کلمه پیدا کرده بود میچسپوندبهم ...حالا خودش با فوق دیپلم  18سال پیش معلمه وتازه میخوادانشگاه ازادلیسانس بگیره که امتیازش بره بالا ....

هیجی به هیجی مون نمیخوره ...نه رشته ها به مشاغل نه حرفها به ادمها اصلن یه مملکتی شدیم که ازهروربوم نگاه کنید داریم می افتیم وبالا میریم ...منم جرات ندارم که حرف روکلی بازکنم همین دوکلمه هم پس فردا دیدی سرمون روبه بادداد (نخندخو ترس داره والا ) ....

ریس اداره اس نوشته های منو خونده زنگ زده دفترمیگه خانوم ...میشه ته نوشته هاتون دیگه ازخدا تشکرنکنید ؟میگم شما خودت چنددفعه درروزازخدا تشکرمیکنی؟مکثی میکنه وبعدش گفت :راستش یادم میره بیشترهمون یباری که نوشته های تورومیخونم ..گفتم بازم خدامنو خیربده که یادت میندازم که یه بار هم شده یادت بیفته ازخدا تشکرکنی ....دوباره مکثی میکنه وباخنده میگه نه خوبه بزار ولی من فکر میکنم شما گناه بزرگی انجام دادین که ازخدامیترسین که همش این تشکررواخرنوشته هاتون تکرارمیکنید ..راستش هم خودم خنده ام گرفته بود وهم اینکه موندم اخه من به این جناب ریس که باتحصیلات عالیه برمسندقدرت تکیه زده چی بگم !...

من نمیخوام همه روبه موضوع خاصی تعمیم بدم میگم بد وخوب ،اقلیت واکثریت بین همه اقشارمملکت هست هیجکدوم ازماادمها هم بی عیب وایرادنیستیم  خود منم که اینجا مینویسم خیلی چیزها رونمیدونم بلدنیستم امروزمثلا یکی زنگ زد یه سئوال ساده درباره تایپ پرسید نمیدونستم بماندکه چقدشرمنده شدم وخدایش راستش روگفتم بلد نیستم ...ولی بنظرمن اونایی که درکسوت کارمند ،معلم ودرحقیقت به بیان ساده تر حقوق ازدولت میگیرند کمی توکارشون انصاف وعدالت داشته باشند بادانش واطلاعات حداقل کاری خدمت کنند نمیگم همه بدهستند نه برخی ازکارمندهاهم هستند میبینم که باوجوداینکه تحصیلات عالیه دارندولی چون قسمت دیگه اداره یاسازمانشون رشته های خاص دیگه ای رومی طلبیه باوجودگرفتاری های زیاددوباره دارند درس میخونندکه بتونند توکارشون مفید ترواقع بشند ولی برخی از کارمندهاهم هستند که مثلا فوق دیپلم رشته اموزش ابتدایی بوده بعدبرا کارشناسی رفته عمران ازادثبت نام کرده (بدون کنکوره ) بعدمعلم مثلا کلاس دومه ...این بنظرتون چقدمیتونه موفق باشه ؟ ..یه نکته هایی هست که ماها سرسری وراحت ازشون میگذریم غافل ازاینکه همین نکات ریزوبظاهرساده اینده کودکان شهروکشورمون رو میتونندتغییربدن ...

خداروشکر یادمون نره توهمه روزهامون خوشی وناخوشی همدیگه رو دعا کنیم وبرای هم ازته دل موج مثبت بفرستیم برای جسمی ..مالی ..روحی........ خدایا کمکمون کن که بتونیم ازته دل وبا نیت پاک ازت بخشش بخوایم برای همه وقت هایی که بودی وما ندیدیم ...ویا شاید نخواستیم بببنیمت....خدایا شکرت...

asan (10)


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۱۱/۲۲
دریا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">