دریای کویر

سلام87...رژلبی برای اصغر...

دوشنبه, ۱۴ دی ۱۳۹۴، ۱۰:۲۸ ب.ظ

ســـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــلام ......

هوا سرده ..بقول معروف هوا ناجوانمردانه سرده ..حالا وقتی توروستاهای اطراف میری که فاصله نزدیکتری با باغها وکوهها دارن سردی هوا هی بیشتربیشترمیشه ...بااینکه ساعت دو نیم ظهر هست ولی کوچه  پس کوچه های روستا خلوته ..همه چپیدن توخونه پای بخاری یا زیرپتو ...

توحیاط بدون در ودیوار خونه دختربس ( دختربس یک اسم محلی .یعنی دختردیگه بسه ..خونواده هابعدازبدنیااومدن چن دختراسم دختربدنیااومده رومیذاشتن دختربس به امیداینکه بچه بعدی پسرباشه ) ....رو شنهای کنار کپر دختربس روحصیر نشسته زیرافتاب زمستونی با ژاکتی هم که تنش هست داره زریبافی میکنه (زری بافی یه نوع هنرمحلی هست دوختن نوارهایی بارنگهای تفاوت بعداون نوارهارودرحاشیه شلوارولباس بکارمیبرن) ....

میگم سلام ...خوبی....میگه سلام ننه خوشه که اومدی ...بیا بریم تواتاق گفتم نه ..همین جا خوبه ..نشستیم روحصیر ..مریمی سراغ بچه ها روگرفت ....گفت که داخل خونه وپا تلویزیون هستن...اصغر ازدم در سرک میکشه ..کله کچل ..وکم موی اون با صورت لاغر وسبزه ..وپوستی سرما زده که ترک نرک شده ...

نگام که بهش می افته میگم چطوری...سلامت کو...نیشش بازمیشه ومیخنده ..میادبیرون میگه سلام ...کاپشن ورزشی رنگ رو رفته ای پوشیده با شلواری کردی ...دماغش رو بالا میکشه ...میگم چی خوردی ؟ میگه پیازخوردم زودترسرماخوردگیم خوب بشه ...میگم ای جاسوس ...توخیارسبزه خوردی ...

میگه توازکجا فهمیدی ؟ میگم خوب بو خیارسبزه میاد ..میگه من که دهنم رو شستم ..توعجب ادم زرنگی هستی ..گفتم نه خیرم ...ادم خیارسبزه بخوره بوش می مونه ...بعدش پیازسرماخوردگی رو رفع نمیکنه ولی خوبه باعث سم زدایی بدن میشه ..میگه یعنی چی ...دختربس میگه هیجی ..نمیخواد همه چیزیادبگیری ..برو کتری بذار ...

میگم نه نمیخوادمریمی حرفم روتایید کرد .پاشدبره  داخل خونه تا مراد رو ببینه مرادپسرمعلول دختربس هست..دختربس با مریمی همراه شدکه برن داخل اتاق بلوکی اونا ...منتظرم وایسادمریمی  ..گفتم شما برید منم میام ..اصغرکه همچنان نگاهم میکرد گفتم چیزی میخوای بگی ؟ خیره خیره تو چشام نگاه کرد وگفت برای من روج میاری ؟ (رژ لب) ..گفتم رژ ؟ میخوای چیکار؟....

گفت همین توکلاسمون مصطفی ....لباش ترکیده بودن (پوست پوست شدن بخاطرسرما) بعدهمین گفت شبا روچ زده تا خوب شده ؟ تو روج داری من بزنم لبام نگاه کن ترکیده ان ...(پوست پوست شدن)...خندیدم گفتم اخه پسرخوب این توصیه های پزشکی رو کی به تو میکنه ؟ وقتی سرما میخوری باید ازخودت مواظبت کنی دارو بخوری تا خوب بشی ..برای ترک زدگی صورت وپوست لب هم باید کرم بزنی مواظب باشی خوب میشه ..نگاه کن من خودم لبم ترک برداشت رژ هم زدم ولی خوب نشده باید کرم ویتامینه بزنی خوب میشه ....

صورتم نزدیک صورتشه دستش روبطرف صورتم که درازکرد ناخوداگاه خودم رو کشیدم عقب ...هم من مات بودم هم او ...گفت میخواستم ببیم دستم رنگی میشه ؟ هیجی نگفتم ..گفت ..روج من ندیدم  خیلی رنگی ی ؟...نفس عمیقی کشیدم وگفتم رژلب یه وسیله ارایشی هست خانوما باهاش ارایش میکنن ...الان همراهم ندارم ..بعدا که اومدم میارم ببینی ...

مظلومانه گفت کرم هم میاری ؟ گفتم اره کرم هم میارم ..که بزنی وزود..زود خوب خوب بشی .بشرطی که تو مواظب خودت باشی وزودخوب بشی ....کله کچلش رو تکون داد وبا چشمای برق زده خندید ...چه دنیای بی ریایی دارن کودکان 8-9ساله...

(بهمن ماه سومین بازارچه خیریه فروش غذا (  لقمه  های مهربانی ) بهمراه اولین مسابقه نقاشی  وانشاء نویسی  کودکان معلول رو به امیدخدا برگزارمیکنیم دوستانی که علاقمندبه کمک مالی دراین  امرهستند باهام تماس بگیریدشماره کارت جدیدبهتون بدم فقط یادتون نره بعدازواریز پیغام ..اس ..یاتلفن نزنیدمبلغ روبگید..فرقی نداره هزارتومان یاصدمیلیون ...مهم نیت دوستان هست ....)

خداروشکر یادمون نره توهمه روزهامون خوشی وناخوشی همدیگه رو دعا کنیم وبرای هم ازته دل موج مثبت بفرستیم برای جسمی ..مالی ..روحی........ خدایا کمکمون کن که بتونیم ازته دل وبا نیت پاک ازت بخشش بخوایم برای همه وقت هایی که بودی وما ندیدیم ...ویا شاید نخواستیم بببنیمت....خدایا شکرت...


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۱۰/۱۴
دریا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">