دریای کویر

سلام60..باورهای مذهبی واحساسات ماایرونی ها....

چهارشنبه, ۲۹ مهر ۱۳۹۴، ۱۱:۵۴ ب.ظ

ســـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــلام ......

ماجامعه ساده ،زودباور وصدالبته احساسی داریم این جامعه تشکیل شده ازهمه ماها...حالا زودباوری واحساسی بودن ما درخیلی موارد به ضررمون هست درحقیقت درپس این زودباوری و احساسی بودن یک باورنهفته هست که این باور مذهبی ماهاست ..این باورمذهبی ماها خیلی اوقات برای ماها تفکری بهمراه نداره ..بلکه با احساس یا همون زودباوریمون بهش اهمیت میدیم ...

مثلا یه بار همکاری یه دفترچه قسط بانک که تموم شده بود رو برداشت ..چندتا برگش رو جلو زد بعددولاش کرد ورفت اول سراغ یهمسایه های دفترمون .. گفتش که : دارم واسه یه مسجدکمک جمع میکنم چقد میدی ؟ طرف بدون هیج شکی دست کرد توجیبش و۲۰۰۰تومن داد....یعدسراغ یکی دیگه ازهمسایه ها...ایشون گفت که اول صبح هست هنوزکاسبی نگردم بعدا بیا کمک میکنم .. سراغ همسایه بعدی ایشون گفت :۱۰۰۰تومن ازطرف من بنویس ..ولی بعدا میدم ...

بعدکه من رفتم دفتربرام تعریف کردکه ؛...به فردی که گفته بود۱۰۰۰بنویسه وبعدا میده گفتم مردمومن با خدا هم قسطی کارمیکنی...جالب اینجا بودکه کسی توجهی به دفترچه نمیکرد چون شبیه دسته قبض بود باورشون این بودکه دسته قبض کمک به مسجد هست ...

حالا همسایه به همکاری میگه : واسه کدوم مسجدکمک جمع میکنی؟ همکاری هم گفت مسجدالحیران ...همه دهنشون وامونده بودکه مسجدحیران کجاست که با خنده ماها متوجه شدن سرکار بودن ....هیجی دیگه همکاری رفت دوتومن اون بنده خدا رو دادو بهش گفته بود..سرکاربوده ..تا اون خواسته واکنشی نشون بده همکاری اشاره کرده به بیرون وگفته لبخندبزنید شما درمقابل دوربین مخفی هستید....بماندکه میخواست همکاری رو له لورده کنه ..البته به شوخی....

خیلی برام واکنش ها جالب بود..یامثلا یه اقایی هست که تقریبا هرهفته میاومددفترومیگفت کمک به مسجد صاحب الزمان قبض هم داشت ...گاهی کمکی میکردم گاهی نه ...حقیقتا قبض هم نمیگرفتم ..یه روزاومدیه 2۰۰۰بهش دادم خواست بره گفتم قبض بده ...هیجوقت قبض نمیگرفتم ..اون روزگرفتم دیدم نوشته رسید 2۰۰۰۰ریالی کمک به مسجد صاحب الزمان ....حالا اسم جایی رو نوشته بودکه من به گوشم نخورده بود...

وقتی که به مرده گفتم این مسجدمال کجاست ؟گفت قلان شهر...بعدگفتم این چه مسجدی هست که 2ساله تومیای وپول جمع میکنی وتموم نمیشه..مرده رنگ وارنگ شد..دیگه کمک نکردم ...درحقیقت ازاون روزه بعدیادگرفتم که سعی کنم اگرمیخواهم جایی کمک کنم کمکی کنم که با عقلانیت همراه باشه...

وحالا توماه محرم بازاراین جورمسائل گرم میشه بعنوان مثال طرف اومده با شال سبزوکلاه سبز حق سیدی میخوادچهارستون بدنش هم سالمه اگه پول ندیم میگن حق اولادپیغمبرروندادیدمیرید جهنم. حالا پولم بدیم بنوعی داریم گداپروری میکنیم من نخوندم هیج جای قران نوشته شده باشه یا ائمه وامامی گفته باشه که نوادگان اونابرن گدایی کنند ..یه حق امام  هست که میشه خمس اون روهرمسلمونی بایدبده ولی به کسی که صرفا شال وکلاه سبزپوشیده چطور میشه اعتمادکرد ؟ کما اینکه حیلی ها تواین موارد ادمهای معتادتنبل وکلاهبردار ازاب دراومدن ..

ویاعده ای که عَلمی روباپارچه های سبز میبندن ودرهئیت گروه های 3تا10نفری حسین گویان میان وطلب پول میکنند خداشاهده دورروزپیش یکی اومدکه مردک ازشدت اعتیاد تلو تلو میخوردنمیتونست چشماش روبازنگه داره ...بعدپولم میخواست برای علم ..حتی یکی ازمشتری ها گفت خبب تواول خودت رو نئشه میکردیتابتونی راه بری  بعدمیاومدی ...

تواین موارد ادم گیج میزنه ..من قصد توهین یااهانت به کسی روندارم یه واقعیت ازجامعه ای که هستیم رومیگم منم اعتقادات خودم رودارم ولی میگم درپس مذهبمون اندیشه وتفکری محکم بوده که ماهم بایداون روبفهمیم نه اینکه فقط اسم مذهب رویدک بکشیم وبعدبدون فکرواندیشه عمل کنیم ....

کاش همه ماها قبل ازاینکه ضررکنیم یا بفهمیم کارمون اشتباهه درمورد کمک کردنمون دقت کنیم ومهمترازهمه صرف اینکه باوری مذهبی داریم دچاراحساسات نشیم وکاری اشتباه انجام ندیم

خاتونی عزیزم خیلی عزیزی ...شرمنده که برات کامنت نمیذارم ولی خوندن میخونم ..تنبلی منو به مهربونی خودت ببخش.........

خداروشکر یادمون نره توهمه روزهامون خوشی وناخوشی همدیگه رو دعا کنیم وبرای هم ازته دل موج مثبت بفرستیم برای جسمی ..مالی ..روحی........ خدایا کمکمون کن که بتونیم ازته دل وبا نیت پاک ازت بخشش بخوایم برای همه وقت هایی که بودی وما ندیدیم ...ویا شاید نخواستیم بببنیمت....خدایا شکرت ....



http://mj5.persianfun.info/img/94/5/Naghl-Ghol32/595098_943.jpg

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۷/۲۹
دریا

نظرات  (۱)

مگه وجود یا عدم وجود رفاقت رو کامنت ها تعیین می کنن؟

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">