دریای کویر

سلام57...ادمهاپولهای خداهستند...

پنجشنبه, ۲۳ مهر ۱۳۹۴، ۱۰:۴۹ ب.ظ

ســـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــلام ......

بهم میگه من بزرگ بشم خیلی پول جمع میکنم پولدار بشم پفک میخرم نوشابه میخرم همه چیز میخرم همه چیز میخورم لباس نو برا خودم میخرم نگاهش میکنم با کله ماشین شده و پوست افتاب سوخته با حرارت برام حرف میزنه ...بهم میگه تو خیلی پول داری ؟ میگم خیلی نه خیلی ...میگه کی بیشترازهمه پول داره ؟ میگم نمیدونم هرکسی اندازه ای که خدا براش درنظر گرفته پول داره ...دوباره میگه : خدا به ادما پول میده ؟

میگم خدا برای ادما درنظر میگیره که چقد پول داشته باشن پولدار باشن یا فقیر ...میگه : ادما خودشون نمیتونن پولدار بشن ؟ میگم : خدا ادما رو ازتو اسمونا میفرسته رو  زمین ..ادما وقتی که کوچیک هستند  تو شکم مامان هاشون ..بعد دیگه که از شکم مادرهاشون بیرون اومدند وبزرگ شدند وخدا بهشون عقل که داده اونا هم باید از عقلشون استفاده کنند کار کنند تا بتونند که پولدار بشن ....

متفکرانه وتمام گوش شده وحرفام رو گوش میکنه ..ادامه میدم ...وقتی که ادما ازعقلشون استفاده کنن وکارکنن اونم البته کارهای درست نه کارهای بد ..بعد خدا بهشون پول میده ...وادمها هم که پولدار میشن باید ازپولهاشون تو کارهای خوب استفاده کنن تا خدا پول هاشون رو بیشتر کنه و کمکشون کنه ..اخه خدا ازادمهایی که با پولهاشون کارهای خوب میکنن خوشش میاد و.........

میگه : خدا خیلی پول داره ؟ ....خدا حتما خیلی پول داره که به ادمها میده !..هیجان زده است ..نگاش میکنم ..میگم اره ...اما این رو باید بدونی که خدا نیازی به پول نداره ...خدا خودش همه این دنیا و هرچی که تو دنیا هست رو درست کرده ...خدا ما ادمها رو افریده وما ادمها پول رو درست کردیم ....

میگه : یعنی  خدا همه چیز داره  پول نداره ؟...میگم..ببین خدا صاحب همه چیزهست اما حرف سراینه که خدا نیازی به پول ما ادمها نداره ...خدا نیازی به پول نداره ...خدا ما ادمها رو افریده که کار خوب انجام بدیم زندگی کنیم ...چن لحظه مکث کردم وگفتم ..مثلا شاید ما ادمها پول خدا هستیم ...

تعجب کرد و سریع گفت ادمها پولهای خدا هستند ؟ گفتم : میشه گفت که ما ادمها پولهای خدا هستیم البته خدا نیازی به پول نداره ..ولی ما ادمها میتونیم مثل پول برای خدا باشیم ادمهایی که کارهای خوب انجام میدن بقیه رو خوشحال میکنند پولهای خوب واونهایی که ادم بد هستند پولهای بد هستند که خدا دوستشون نداره

گفت : اونایی که پول بد هستند بعدا که مردن تو اتیش جهندم میسوزند؟نه ؟..خندیدم وگفتم اره ...نگاهی به عباس انداخت که گوشه ای وایستاده بود ..عباس عقب مونده ذهنی بود ...انگاری از سئوالش مردد بود ولی وقتی دید نگاهش میکنم گفت : عباسک دیوونه پول بدی برای  خدا هست ؟ اون دیوونه هست کارخوب هم نمیکنه ..

گفتم نه عباس پول خوبی هست و....مکثی کردم دنبال جملاتی بودم که توضیح بدم عقب مونده ها مظلوم وبیگناه هستند؛..که  اقای الف که، شاهد گفتگوی ما بود و دید من مکث کردم با خنده گفت : عباسک سکه 5تومنی خدا هست که کج شده ...و هرهر خندید ...خون تو صورتم دوید خواستم چیزی بگم که مراد 8ساله نگاه تندی کرد و به اقای الف گفت :

برووووووووو....خودت مثل هزاری ک/و/ن /پاره ای هستی که شماره نداری هیچ دکونی (مغازه ای ) قبولت نمیکنه ...سرم رو پایین انداختم و لبم رو گاز گرفتم که صدای خنده ام بلن نشه ...قبل ازاینکه بتونم به مراد بگم اینجوری حرف نزن زشته ....اقای الف با قدمهایی سریع درحالی که به مراد فحش میداد ازما دور شد و اینبار من ..مراد ..عباسک وبقیه ...بلندزدیم زیر خنده ........

تو راه خونه داشتم فکر میکردم به خدایی که پولدار هست و پولهایش چقدر شماره دارن و چقد بیشماره هستند ..چقدرشون پاره پوره و بیشماره  هستند وچقدرشون باشماره و باارزش .....

خداروشکر یادمون نره توهمه روزهامون خوشی وناخوشی همدیگه رو دعا کنیم وبرای هم ازته دل موج مثبت بفرستیم برای جسمی ..مالی ..روحی........ خدایا کمکمون کن که بتونیم ازته دل وبا نیت پاک ازت بخشش بخوایم برای همه وقت هایی که بودی وما ندیدیم ...ویا شاید نخواستیم بببنیمت....خدایا شکرت ....







http://mj10.persianfun.info/img/92/10/Ax-Neveshteh-Mafhoumi1/19.jpg

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۷/۲۳
دریا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">