دریای کویر

سلام27..ادمهاروی پله های زندگی...

سه شنبه, ۱۳ مرداد ۱۳۹۴، ۱۲:۰۸ ق.ظ

ســـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــلام ......

یه چیزهایی هست توزندگی ماادمها تادچارمشکلی نشیم متوجهش نمیشیم ..میدونید ما ادمها مخصوصا ما جهان سومی ها بایدحتما یه تلنگری بخوریم که یادمون بیفته وباشه که قدر داشته هامون رونمیدونستیم ...

بنظرمن وتقریبا همه ادمها مهمترین چیز سلامتی هست که تا هست وداریمش قدرش رو نمیدونیم ووقتی که مریض بشیم تازه میفهمیم چه گوهر گرانبهایی رو داشتیم ولی قدرش رو نمی دونستیم وکلا بی خیالش بودیم ..ما ادمها عادت داریم همه چیز روواگذارکنیم به اینده ..به روزهای نیومده ...ازفردا ورزش رو شروع میکنم ..هفته اینده میرم باشگاه ...برای چکاپ سلامتی اخرهفته میرم ..قول بخودمون میدیم ولی درحقیقت پشت گوش میندازیم حالا شده گاهی یادمون بره ولی وقتی هم یادمون باشه میندازیم یه وقت دیگه وگاهی اوقات وقتی میریم سراغش که دیر شده ........

خودمنم همینجوریم البته دروغ چرا ..الان ها خیلی بهترشدم نسبت به قبل ...قدیما برام مهم نبود سلامتی ...خودمم که بقول عزیزی شیشه ای هستم تقی به توقی میخورد میافتادم به بیماری ...ورعایت هم نمیکردم که باید مراقب باشم  ولی حالا گذرزمان بود...دیدن ادمهای بیماربود ...بالا رفتن سن بود خلاصه هرچه که بود منو بخودم واداشته که مواظب خودم باشم ...

اینهمه گپ زدم که بگم ماها سالم هستیم وقدرش رو نمیدونیم خدا میدونه چقد ادمهایی هستن که ارزو دارن لحظه ای جای ما باشن ...من وشمایی که اینجارومیخونید امکاناتی رو داریم که خیلی ها ندارند...ولی من وخیلی ازشماها بازم ناشکرهستیم که چرا بیشتر نداریم ..ماکه چیزی نداریم ...فلانی بیشتر داره اون باید شاکرباشه ...و......

ولی راستش روبخواید همه ماها اینقدر توزندگیمون داریم که نمی بینیمشون ....یه خوشبختی های کوچیک داریم که خیلی ها حسرت بدل اون هستند ...نمیخوام بگم فلان معلول ارزوی راه رفتن داره ....یا اون یه معلول ارزو داره برا یه بارهم که شده ازجاش بند بشه و بتونه یه دست رو بگیره وفشاربده .......

یا فلان کودک ارزو داره یه بار یه 5000هزارتومنی واسه خودش داشته باشه ...یا فلان دخترنوجوون ارزو داره  که یه کیف کوچولو لوازم ارایش ساده وارزون داشته باشه ......یا فلان پیرمرد ارزو داره برا یه بارهم که شده غصه بی ابی درختاش رو نخوره ....یا فلان پیرزن ارزو داره برا یه بارهم که شده بره مشهد....

درسته همه اینها هست ولی من اینا رونمیخوام بگم میخوام بگم ما نسبت به خیلی ازادمها بیشتر داریم وبیشترخوشبختیم ..درسته که زندگی تومادیات خلاصه نمیشه ولی توجامعه کنونی ما مادیات بخش اصلی هر زندگی هست ....میخوام بگم ماها که نسبت به خیلی ها داریم چقد شاکربودیم ؟ ..چقدر ازته دل خدامون رو شکر گفتیم ...

یا حتی چقدر خودمون رو نسبت به اونایی که ندارتر وپایین ترازخودمون هستن مقایسه کردیم  چرا همیشه خودمون روبا اونی که یه پله بالاترازمون ایستاده مقایسه میکنیم چرا گاهی به پله های پایین ترازخودمون نگاه نمیکنیم یاحتی به ادمهایی که روی پله هم نیستن ...

چن شبه که وقت خواب  وقتی که هوای خنک اروم اروم به ذره ذره تنم نفوذ میکنه وخستگی ازتنم یواشکی میره بیرون بخودم فکرمیکنم به اینکه من چقدر خوشبختم ...به کبری فکرمیکنم که تو هوای ازاد وگرم  روحصیر پتویی انداخته واونم داره مثل من رویاهای دخترانه اش رو مرور میکنه ...اما من ازاین رفع خستگی لذت میبرم ...واون با گرما ومورچه ها وپشه ها دست پنجه نرم میکنه تا صب ...

من میخوابم اونم میخوابه ...اون امید داره که فرداش خدابراش بهترین ها روبیاره من به این ارامشی که دارم فکرمیکنم به اینکه قبلن متوجه نبودم حس های خوب زندگی همین ارامشی هست که دارم ...همین سقف خوب ..غذای خوب..خونواده خوب.. وخدایی که نزدیکمه ولی همیشه ازش شاکی بودم ...والان دارم میفهمم که حس های خوب زندگی کم نیستن ...منتها ماها ادمهای ناشکری هستیم .... داشتن یه سرپناه خوب یه رختخواب گرم ونرم مهمترازهمه یه ارامش ناب خودش خیلی هست ...حیلی ...به داشته هامون بیشتر فکر کنیم وگله مند ازخدا نباشیم .........

خداروشکر یادمون نره توهمه روزهامون خوشی وناخوشی همدیگه رو دعا کنیم وبرای هم ازته دل موج مثبت بفرستیم برای جسمی ..مالی ..روحی........ خدایا کمکمون کن که بتونیم ازته دل وبا نیت پاک ازت بخشش بخوایم برای همه وقت هایی که بودی وما ندیدیم ...ویا شاید نخواستیم بببنیمت....خدایا شکرت ....


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۵/۱۳
دریا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">