دریای کویر

سلام 153..ایرونی ها زندگی نمیکنند..میدوند...

يكشنبه, ۳۰ آبان ۱۳۹۵، ۰۹:۵۵ ب.ظ

ســـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــلام ...

دختر معلول جسمی هست 38سالشه وخونه نشین هست مدتها بودکه میخواست حرف بزنه وقتی باهاش تنها شدم حرف زد وگریه کرد از فقر گفت ازخونه نشینی از حسرت هایی که بدل داره ازاینکه تصاویر زائران حسینی روازقاب کوچیک تی وی نگاه کرده واشک ریخته ..گریه کرد وگفت که به پوچی رسیده اگه خودکشی گناه نبود بدون تردید خودش رومیکشت که راحت بشه چون دنیا برای اون هیج روی خوشی روتا حالا نشون نداده ...

خب این یه واقعیت هست توجامعه ایرانی ادمهایی که ازسلامت جسمی برخوردارهستند بدلیل مشکلات زیاد این جامعه دچار افسردگی میشن حالا این دخترمعلول که نقصی داره وبدترازهمه فقر مادی ومعنوی  درمسائل زیادی دچارش هست نمیتونه باهاش کنار بیاد ...دروغ نمیتونم بگم همیشه تو این وقتها کلی حرفهای مثبت میزنم ازخدا واینده روشنی که (شاید خودم هم قبولش ندارم توبرخی موارد) براشون حرف میزنم وترسیم میکنم برای معلولان میگم ولی واقعیت اینه چن وقته ازخودم میپرسم تاکی ؟

این دلمردگی و خستگی ازاین زندگی بین همه ماها رواج داره تواین جامعه سالهاست که خوشبختی واقعی پیدا نمیشه مگراینکه رگ کلفت وبزرگی ازبیخیالی عمیقی داشته باشی ویا اینکه انقدر پولدار باشی که کمتر دراین کشور باشی ...فکرنکنید دیوانه ها خوشبختند چون چیزی نمی فهمند نه والا اونها هم خوشبختند نیستند چون دائم در ترس وهراس گرسنه موندن هستند ...

چی باید میگفتم به این دختر معلول ؟ چیکارمیتونستم انجام بدم ؟ ومهمترازهمه من کی هستم که بتونم حرف بزنم یا کاری کنم ؟ این یه واقعیت هست من یک فرد عادی ومعمولی هستم  که خودم دچار روزمرگی ودلمردگی از زندگی وکار هستم با ادمهای مختلفی سروکله میزنم مث بقیه مردم دغدغه های اخرماه قبض برق ،آب، کرایه وهزار کوفت دیگه رو دارم ...حالا منی که خودم هزاردرگیری مختلف دارم وبدترازهمه تواین جامعه هستم که میبینم  اکثریت ادمها دچار یاس هستند ازتضادهای زیادی که درجامعه وقوانین می بینند؛ چی میتونم بهش بگم ؟

این یه واقعیت هست که مردم جامعه ایران دچار یاس ودرد عمیقی از تفاوت ها و تضادها در همه مسائل این کشور هستند در هرزمینه ای که فکرش روکنید ما درد ومشکل میبینیم حرف از دینداری میزنیم ولی عملا بالاترین مشکلمون درانحراف ویا عمل نکردن به اصول اساسی دین هست ...حرف ازعدالت  میزنیم ولی .... حرف از انسانیت میزنیم اما ...

درهرزمینه ای که فکرش روکنید ما مشکل داریم واکثریت ما که  قشرعظیمی از مردم طبقه وسط وپایین جامعه هستیم  درکنارهمه این مشکلات فقد سعی میکنیم که بدویم که حداقل اسایشی داشته باشیم  منظورازحداقل اسایش سقفی بالای سر یا یک وسیله معمولی زیر پا ...که خیلی ها تا پایان عمرشون به اینها هم دست پیدا نمیکنند ...

حالا تصور کنید من هرچی به دختر دلداری بدم اون پیش خودش چه فکری میکنه چون داره می بینه که  اینده روشنی نیست ...7-8سال پیش من خواهرایشون روتشویق کردم با همه فقری که دارن درس بخونه حالا لیسانس گرفته وخونه نشین هست وسنش هم به مرز سی داره میرسه که عملا کاردولتی هم شانس کمی براش وجود داره بدست بیاره ..شغل ازاد هم که  سرمایه میخواد که ندارن و.......

درسته باز با همون حرفها وشعارهای پرازامید ومثبت ؛ که اینده ای هست خدا بزرگه وووو.......دختررو اروم کردم ولی خودم  ازخودم از جامعه ای که داریم بیشترشرمنده شدم از خودم که چرا اینقدر معمولی هستم نمیتونم کاری کنم از جامعه ام که چرا دلمرده شده و.....

نمیدونم چه راه حلی برای  رفع این مشکلات هست چون این درد همه گیرهست نه تنها مسئولین بلکه همه ماها باید کاری کنیم نه برای تنها معلولین بلکه برای نسل اینده و خودمون که بتونیم اززندگی،ازاین چن صباحی که هستیم  لذت ببریم ..

یکی ازکارهایی که چند سال  پیش راه انداختم کمپین کتاب خوانی معلولین بود متاسفانه باوجودمشکلات وکارهای زیاد دنبالش رو نگرفتم ..ولی فکرمیکنم ازهمینجا شروع کنیم کتابهایی که خوندیم ونیازنداریم به بهزیستی شهرمون یامعلولینی که خوندن بلد هستند بدیم ..اگه فقر مادی رو نمیتونیم ازبین ببریم حداقل سعی کنیم شعور و دانایی رو بالا ببریم ...

درگوشی1: یکی ازدوستانمون یه گرفتاری داره ازم خواسته که بگم تواین ایام حسابی دعاش کنید دوستان براش دعا کنید خدادعای دلهای مهربون رو جواب میده ...

درگوشی2: برنامه صبحانه دانش اموزان  استثنایی ومحروم  طبق روال  هرسال (برای هفتمین  سال پیاپی )  روداریم اگرزنده باشم و توفیقش روداشته باشم ...دوستانی که میخوان کمک کنند باهام  ازطریق واتساپ.تلگرام .ووبلاگ تماس بگیرید  فقط یادتون نره بعدازواریز پیغام ..اس ..یاتلفن نزنیدمبلغ روبگید..فرقی نداره هزارتومان یاصدمیلیون ...مهم نیت دوستان هست

درگوشی3: درگوشی 3: کانال وبلاگ تقریبا هرشب بایکی دومطلب بروزمیشه کانال روازدست ندید واینکه لطفا دوستان مطلبی روجایی کپی میکنید با منبع ولینک کانال باشه ... (  telegram.me/qapdarya)

 خدایاببخش برای همه لحظه هایی که ندیدمت یانخواستم ببینمت..وبازدرهمه لحظه هایمان باش...وشکرازبودن همیشگیت....


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۸/۳۰
دریا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">