دریای کویر

سلام136..وگاهی دیدن درد دارد...

چهارشنبه, ۲۰ مرداد ۱۳۹۵، ۱۲:۳۴ ق.ظ

ســـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــلام ...

ادم گاهی وقتا تو حالات وموقعیت هایی قرارمیگیره که نمیدونه چیکارکنه ...یه وقت هایی هست ادم با همه ادعاها ودانایی که داره حیرون می مونه که چیکارکنه ...حتی کلمات هم نمیتونن به کمکش بیان وبدادش برسن ...نمیدونم شماها چقد تواین موقعیت ها قرارگرفتید ولی چیزی که میدونم اینه که مطمئنم برای تک تک ادمها همچین لحظه هایی پیش اومده که نمی دونسته چطور باید حرف بزنه یا رفتار کنه .......

این روگفتم که بگم خودمنم ازهمین ادم هام که برخی ازاوقات واقعن نمیدونم چی بگم ..یه لحظه هایی هست که حیرون میمونم خدا من چی بگم چی کارکنم ...چن وقت پیش یه پسربچه 10-11ساله که نابینای مادرزادی هست ازم پرسید دیدن چیه ؟ خوشگلی چیه ؟ نگاه کردن چطوریه؟ ..خوندن این حرفا راحت هست ولی وقتی توموقعیتش باشی یه حس تلخی داره شنیدن این حرفا ...چه جوری به یه پسربچه بگم که دیدن چیه ...خوشگلی یعنی چی ...

گرچه خودم تو معلولیت هایی که هست نابینایی رو بدترین دردنمیدونم بنظرمن قطع نخاعی بدترین معلولیت هست که قدرت هیجکاری رو ؛نداشته باشی..ازموضوع دورنشیم ...ولی اون لحظه واقعنی موندم چی بگم به پسربچه ...پسربچه ای که هیجوقت رنگها روندیده ..هیجوقت قیافه ادمها روندیده ..نور وافتاب روندیده ...شب روباهمه سیاهی هاش ندیده ....اون فقط یه سیاهی سردوترسناک رو حس کرده ومیکنه ...

وقتی که دست لاغر ونحیف سبزه اون روگرفتم ... دست سفیدوتپل خودم رو درکناریه دست کوچولو با پوست سبزه تیره رو دیدم ..دلم لرزید اینجوروقتها اگه همه کائنات هم دست بدست هم بدن وبخوان خوبی بباره واسه ادم ؛ ولی بازهم یه چیزی هست که ادم رو تلخ میکنه ..ادم رو سردوغریب نسبت به همه خوشی های دنیا میکنه ....نمیدونم چقد گذشت ...

وقتی که دوباره ازم پرسید چرا جوابی نمیدی ..اگه نمیدونی اشکال نداره ..من ازبی بی ام که پرسیدم گفت دیدن بدردنمیخوره بدبختی هستش ...نبودنش بدبختی هست بودنش هم بدبختی هست  ..داشت حرف میزدکه بغضم روقورت دادم ...وگفتم ..صادق تو خندیدن رو دوس داری ...گفت اره ...گفتم وقتی میخندی چه جوری میشی ...

گفت دلم شاد میشه حالم خوش میشه وخندید گفتم دیدن هم مثل همین خندیدن وگریه کردن هست وقتی که میخندی دلت خوش میشه خب دیدن خوبه ..ولی وقتی که ناراحت میشی اعصابت خرد میشه مثل ندیدن هست ...ولی میدونی چیه ،حس این دیدن ونگاه کردن که خیلی ازادمهای دنیا دارند مهم نیست چون برای این هست که ببینن اون یه ادم دیگه چطوری لباس پوشیده ..سرش روکچل کرده یا مو داره ...میان حرفم پرسید وگفت دیدن چطوری مهمه ؟ ...

گفتم دیدن وقتی مهمه که ادم توی دلش حس کنه ..مثلا تو وقتی مادرت بهت بستنی میده تودلت یه حس خوب داری یعنی همون حالت خوش میشه درسته ؟ گفت اره ..گفتم خب این یه دیدن هست که تو مهربونی وخوبی مادرت رومیبینی ...ولی بعضی ازادمها هستن که وقتی مادرشون بهشون خوراکی میده این خوبی ومهربونی مادرشون روحس نمیکنن ...

گفت من مادرم رودوست دارم ..گفتم  چون تو مهربونی مادرت رومیبینی دوسش داری تو  توی دلت ادمها رومیبینی ...این مهم ترهست ...گفت خب توراست میگی ولی منکه نمیتونم برم توجاده چون ماشین به من میزنه من میمیرم من خب نمیدونم ماشین  میخوادبه من بزنه خب دیدن هم خوبه  دیگه نمیخواد کسی دست ادم رو بگیره ازجاده ردمون کنه .....

گفتم اره عزیزم دیدن اونجوری هم خوبه ...نمیگم بدهست ولی اصل دیدن اینه که ادم تودلش ادمها روببینه ادمهایی که مهربون ترهستن خوشگلترهستن نه اونایی که لباس خوشگل میپوشن ...پریدوسط حرفم وگفت تو خوشگلی ...گفتم  توچی حس میکنی ؟. کمی مکث کرد وگفت فکرمیکنم تو خوشگلی ...چون وقتی باهات حرف میزنم میخندم حالم خوش میشه ..خندیدم وگفتم پس خداروشکر  من خوشگلم وبلندترخندیدم ...صادقانه خندید وگفت بقیه ادما زشتی تورومیبینن من چون کورم خوشگلی تورومیبینم ...خندیدم وبغضم روفرو خوردم ....

درگوشی1:انتخاب رشته سال 95وبازهم یه درد کهنه تکراری ...کاش میشد به همه ادمهافهموندکه تحصیلات شعور و تجربه نمیاره ....

درگوشی2:برا تولدامام رضا میخوایم دل چن تا معلول روشادکنیم هرکی میخوادمهربونی کنه همن شمارت کارت قبلی و همون راههای ارتباطی همیشگی ......

درگوشی3: درگوشی 3: کانال وبلاگ تقریبا هرشب بایکی دومطلب بروزمیشه کانال روازدست ندید واینکه لطفا دوستان مطلبی روجایی کپی میکنید با منبع ولینک کانال باشه ... (  telegram.me/qapdarya)

 خدایاببخش برای همه لحظه هایی که ندیدمت یانخواستم ببینمت..وبازدرهمه لحظه هایمان باش...وشکرازبودن همیشگیت....

عکس و تصویر به کانال عکس نوشته های من در تلگرام بپیوندید telegram.me/kolahqermezii


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۵/۲۰
دریا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">