دریای کویر

سلام 131..داشتن یانداشتن پول مسئله اینه...

شنبه, ۱۹ تیر ۱۳۹۵، ۱۲:۰۶ ق.ظ

ســـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــلام ......

خیلی از ما ادمها وقتی حرف از مادیات میشه میگیم که پول مهم نیست انسانیت و ادمیت مهم تره .خود من هم همیشه همین رو میگم وچه بسا تو خیلی ازموارد زندگیم براین اصل رفتار میکنم ...

ولی واقعیت جامعه فعلی ما بر پایه چیز دیگه ای هست ...تو جامعه فعلی ما پول ومادیات حرف اول رو میزنه ...قبلنا فکر میکردم وقتی وجدانی ارام و راحت داشته باشی ..وقتی اندیشه ی ارامی داشته باشی ..راحتی ..امنیت داری ....

ولی تواین چند سال به این نتیجه رسیده ام تو جامعه امون وقتی امنیت داری که پولداشته باشی خیلی اوقات سعی میکنم ازاین واقعیت فرار کنم ولی واقعیتی هست که راه فراری نداره .....

میگن پول همه چیز نیست ولی هست ..میگن پول شخصیت نمیاره ..ادمیت نمیاره ..ولی میتونه بیاره ..بین یه دوگانگی درمورد داشتن ونداشتن هستیم ...

بنظر من پول فی الواقع بدی نداره اینکه همه خصائص غیر انسانی رو میندازن گردن پول ربطی به خود پول نداره .....این به خود ادمها و شخصیت خود ادمها مرتبط هست ...این ادمها هستن که برای پول خوبی یا بدی تعیین میکنن .....

میگن هرکی پول داشته باشه دین وایمون نداره ...مسئله پول داشتن فرد نیست مسئله تفکر ونوع اندیشه اون فرد هست که بر کارهاش تاثیر میذاره ...احساس میکنم نمیتونم خوب اونچه که میخوام بگم .....(یه اعتراف صادقانه).....

یکی میاد ومیگه از پول بدم میاد اسکناس ۵۰۰۰رو پاره میکنه خود اون ادم مشکل داره نه پول ...یه چیزی هم هست خدا پول رو به افرادی میده که نمیدونن چطور خرجش کنن نمیدونن چطور ازش استفاده کنن ...

 یه ضرب المثل هست که دوستی همیشه میگه اونم اینکه ننگی ام از دست تنگی ام هست ...توفیلما ادمای پولدار اکثر اوقات ادم بدا هستن که غرور دارن وایمون ندارن ولی من این رو قبول ندارم خیلی ها هستن که پول دارن ادم هستن وخیلی ها هم هستن که با وجود اینکه پول ندارن چیزی از ادمیت هم حالبشون نمیشه ....

توجامعه ما البته اینجوری رواج دادن که داشتن پول، خوبی ها رو ازادم میگیره ..مثلاهنوز که هنوز اون انشای قدیمی پول بهتراست یا ثروت، معلمان تاکید بر داشتن علم میکنن حالا اگه منصف باشه میگه دوتاشون درکنار هم....واگه کودکی بگه ثروت مورد تمسخر واقع میشه ....نگاهها براش متفاوت میشه ...

نظریه هایی هم وجود داره که بوجود اومدن بدی ها رو از نداشتن پول و فقر میدونن که این تاحدودی درست هست همونطور که پول داشتن برخی ازافراد دلیل بر قلدر وخودخواه بودن اونها میشه ...

ولی درجامعه ما تواین دوران بنظر من پول نداشتن دردسرهاش بیشتر و مشکلات بیشتری بهمراه داره و اتفاقا ادمهایی خوب تر هستن که مشکلات مالی و بی پولی رو ندارن چرا که این افراد با وضع مالی خوبی که دارن امنیت دارن بخصوص امنیت فکری و بهتر می تونن در انجام کارهاشون موفق باشن ...

واقعیتش رو بخواید امروز بخودم فکر کردم دیدم من چقد تو زمینه های مالی به خودم بدهکارم ...با اینهمه دک وپز وادا...با اینهمه کار وتلاش ..هنوز نتونستم به یک خواسته مالی چندساله خودم برسم ......

بهم نخندین ...ولی ادم بنظر من به هرکسی میتونه دروغ بگه جز بخودش ...منم مثل بقیه ادمها شاید بظاهر خودم رو علاقمند به داشتن چیزی نشون ندم و بگم مال دنیا ارزشی نداره نداشتم هم نداشتم ...

ولی نمیشه خودم رو گول بزنم دلم میخواد برای خودم وسیله ای رو بخرم که دوس دارم ولی نتونستم  چون پولش برام جور نشده واین جور نشدن ها به هزار ویک دلیل بوده ...ونتیجه این شده که من بدهکارخودم شدم ......

وچقدخوبه که روراست باشیم ببینم بین اینهمه بدهکاری مالی که به خودمون داریم چقد بدهی  روحی – معنوی بخودمون داریم وعین خیالمون نیست وهمش به خودمون وعده میدیم بعدا جبران میکنیم بعدا وبعدا وبعدا...غافل ازاینکه این بعدها داره باعمرماسپری میشه و وقتی که بخودمون می اییم میبینیم که فرصتی نداریم ولی کلی به خودمون ازجهات مختلف خیلی خیلی بدهکاریم ...

درگوشی1:بازم عیدتون مبارک ...روزه های گرفته ونگرفته اتون موردقبول خدا...به کسی گیرندیم که چرا روزه نگرفته واینا.. یادبگیریم که مارو بخاطردیگری قصاص نمیکنن بقولی مارو توقبردیگری نمیخوابونند پس گیرندیم وسرک نکشیم توی چرا واما واگر..بقیه ....

درگوشی2: بی نهایت ازدوستانی که درافطاری امسال بهزیستی همراهمون بودن ممنونم زبان وقلمم ناتوان هست ازتشکر.. امیدوارم خدا همیشه همراهتون باشه .. دوستانی که میخوان برای فطریه اشون ازطریق بهزیستی اقدام کنند ازطریق وبلاگ/ کانال تلگرامی یا واتساپ میتونند بهم اطلاع بدن تا شماره کارت روبهشون اعلام کنم ...برای مهربانیتون ممنونم ...

درگوشی3: درگوشی 3: کانال وبلاگ تقریبا هرشب بایکی دومطلب بروزمیشه کانال روازدست ندید واینکه لطفا دوستان مطلبی روجایی کپی میکنید با منبع ولینک کانال باشه ... (  telegram.me/qapdarya)

 خدایاببخش برای همه لحظه هایی که ندیدمت یانخواستم ببینمت..وبازدرهمه لحظه هایمان باش...وشکرازبودن همیشگیت....

عکس نوشته تنها و غمگین (7)


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۴/۱۹
دریا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">