دریای کویر

سلام114..ونسلی که بایدها دارند...

شنبه, ۲۱ فروردين ۱۳۹۵، ۱۱:۵۹ ب.ظ

ســـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــلام ......

وقتی این دهه هفتادی ها ودرحقیقت از67تی ها به بعد رومیبینم ..بخودم میگم اینا کجا ما کجا ...حالا چن ساله دیگه مطمئنا اونا به نسل های بعدی میگن واین رویه ادامه داره ...من تقریبا ازوفتی که پا به دبیرستان گذاشتم بنوعی وارد حیطه کار شدم ...تابستونا مربی بودم  (مربی هنری) ...واین یه حداقل دستمزدی رو برام داشت که  به مرور طعم استقلال به دهنم مزه کرد .. تابسون اینجا خیلی گرمه ...اونموقع ها یه دختر 17-18ساله بودم که سری پرشور داشتم تو افتاب گاها بالای 40-50درجه کلی پیاده میرفتم تا محل کارم ...استقلال رو دوس داشتم ودارم ..

بعدها کارم تغییر کرد ...وهمیشه توتموم سالها تمام سعی ام این بوده وهست که روپای خودم وایسم درسته مشکل انچنانی مالی هم نداشتیم  نسبت به خیلی ها اوضاعمون خوب بود .وشایدهم بشه گفت عالی ...ولی همیشه روپای خودم ایستادم وسعی کردم ازتوانمندی های خودم استفاده کنم ...وهیجوقت هم توکارم از شیوه عشوه زنانه استفاده نکردم ..

اینارونگفتم که ازخودم تعریف کنم .چراکه اکثریت همسن وسالام مثل من بودن..بلکه میخوام ازنسل جدید حرف بزنم ازدخترهایی وحتی پسرهایی که چیزی بعنوان اراده و تلاش تو وجودشون کمرنگه ...همه چیز رواماده میخوان ..بخودشون سختی نمیدن ...یخورده تلاش نمیکنن ...سطح توقعشون ازپدرومادرها بشدت بالاست ...دخترها که هنوز به بلوغ نرسیده زدن توکار عشوه وطنازی..والا حتی متاهل های سن وسال بالا وبعضا تحصیلکرده  هم درمقابلشون کم میاره ..

والا مامدرسه میرفتیم ایناهم مدرسه میرن ...اون زمان ما خبری از کلاس تقویتی ..وکتاب راهنما  واین جور چیزها نبود ولی درسمون رو میخوندیم ..ولی این دوره ..والا با اینهمه امکانات درس که نمیخونن هیجی از سرصدای راه رفتن مورچه روی فرش بعنوان برهم زننده افکارشون  شاکی هستن ......

توحرفاشون یه بایدی نهفته هست ..باید برای من فلان چیز روبخرید ..باید برم فلان جا ..باید اینکار روکنم ..و  .........من نمیدونم این نسل جدید با این سرکشی ها وبایدهاشون به کجا میخوان برسن.....یعنی دانشجو میبینم اطلاعات عمومی صفر....والا بخدا ..تحقیق استاد داده عملی هست خودش باس بره دنبالش اومده میگه بزن تو اینترنت پیدا کن.....میگم باس خودت کارکنی ..میگه کی حالش رو داره .....

والا ما دبیرستانی بودیم  پسر از 3کیلومتریمون رد میشد هزاربار سرخ وسفید میشیدم وفقط خدا خدا میکردیم اصلا به ما نگاه نکنه وبره ..وای اگه روزی خدای نکرده متلکی میشنیدیم ..دوپا داشتیم دوتای دیگه روازچایی حتی توهوا قرض میکردیم ودر میرفتیم ...ولی حالا ......دبیرستان دخترانه تعطیل شده بود دخترا همه مانتو اندامی ولی مثلا فرم .ویک رنگ ...ولی هرکدوم یه مدلی داده بودن تنها تشابه تو رنگ بود ...از جلو درب دفتر رد میشدن ..دوتا پسر اول دوم دبیرستانی میخواستن برن بیرون ازدفتر..

دخترا روکه دیدن ..یکیشون گفت وای بذاردخترا تموم بشن بعد بریم ..خندیدم وگفتم چی چی تموم بشن ..گفت مسخره میکنن ..گفتم جوابشون بدین ..اون یکی گفت اینا خیلی هستن ...زشته ..خدایش برام تعجب اوربود چن وقت بعدش که چن باری خودم دقت کردم خیلی راحت برخورد میکردند ...البته برخی ..( همیشه تو هرکاری خوب وبد هست )...جالب اینجاس مدرسه تعطیل  شده بود داشتم درب رومیبستم که بیام خونه ...دخترا ازتوپیاده رو میرفتن ..یکی محکم زد رو شونه ام وگفت ..چطوری تپل عزیز...

برگشتم دیدم دختره نیشش بازه ومیره ...حالا اصلا منم نمیشناختم کی بود یا اینکه یکیشون یه دفعه تودفتر نشسته بودم درب دفتربازبود سرک کشیدداخل دفتروگفت ...جیگرممممممممممم دوست دارم ....والا نه به اون سربه زیری ماها ..نه بشدت روی اینها ......

من یکی که جوونی ام دنبال استقلالم گشتم و اهدافم ..نفهمیدم چطور ازاین مرحله عبور کردم ..اینهمه سختی کشیدم تا الان به یه مثلا ثباتی رسیدم ..اینا که اهل کارنیستن وراحت طلبی رو پیشه کردن...اینا چطور میخوان جوونی رو بگذرونند خدا میدونه ..البته اینقد هم دانشگاههای محتلف ریخته تو بازار که عملا درس خوندن یه گزینه خنده داره ..تو این جامعه؛ ...هرکسی رو نگاه کنی الان مدرک دارشده بدون اینکه سوادی داشته باشه ......وبدترازهمه جامعه ای داریم که برمدار پول وپارتی میچرخه و........

درگوشی : پیرزن ها به ها/یده حسادت میکنند .....       (  telegram.me/qapdarya)

خدایاببخش برای همه لحظه هایی که ندیدمت یانخواستم ببینمت..وبازدرهمه لحظه هایمان باش...وشکرازبودن همیشگیت....

عکس نوشته تنها و غمگین (12)

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۵/۰۱/۲۱
دریا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">