دریای کویر

سلام113..روح زندگی دردست هاست..

سه شنبه, ۱۷ فروردين ۱۳۹۵، ۱۲:۵۴ ق.ظ

ســـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــلام ......

پیرزن اومد کنارم نشست  کاغذهاش روگرفتم دست من واون کنارهم بود پیرزن داشت حرف میزد ولی من چشمم به دست هامون بود ..این دستها  ..دیدن این دستها همیشه منو تو فکر میبره ..اینکه این ادمها هم روزی جوون بودن .....

دوتا دست که کنارهم هستن دستی پیروپرازچروک و زبر خسته ...کناردستی سفید تپل صاف ...اونوقت توذهنم میاد یعنی اینا هم جوون بودن مثل ما بودن ...؟ یعنی اون الان که دستای منو میبینه یادچی میافته جوونی خودش .......

این فکرها خیلی اوقات میادتوذهنم ....پیرزن متوجه شدکه حواسم رفته پی دستها ...دستش رو اورد کنار دستم ...چقدر تفاوت بود ...نگاش کردم نمیدونم من خجالت کشیدم از جوونی دستم یا اون از پیری دستش که هردو دستامون رو کشیدم کنار .......این وسط کاغذها بودن که پخش زمین شدن ...

دوباره همزمان خم شدیم وباز دستهامون بود که کاغذها رو جمع میکرد وباز تفاوت دستها .....خجالت میکشیدم ازاینکه دستهای من جوان هستند و پیرزن دستاش رو در پر چادرش پنهون کرد وبهم گفت :امون ازپیری ...امون ازپیری ...جوونی مون رفته ....

گفتم :جوونی همه میره ..مهم اینه که دلت جوون باشه ...گفت : ماجوون بودیم دلمون هم جوونی نکرد وقت ما هیجی نبودو... که پیرمردی پرید وسط حرفمون وگفت : مگه اینا که جوون هستن حالا خیلی جوونی میکنن ؟....

هرکسی چیزی گفت ولی توذهن من هنوز تصویر دستهاش بود ...به دست های ادمها زیاد نگاه میکنم ..دست هایی که میبینم خیلی هاشون زبر وخشن هستن وحس میکنم روح دارن وگرم هستن با ارامشی عمیق ......

برخلاف برخی از دستانی که صاف هستند کشیده و نرم لطیف با ناخن هایی مانیکور شده ..یادستان صاف وپهن وگوشتالود مردانه که نرم هستند و حس میکنم زیر این نرمی سردی خاصی نهفته است....

دستها قدرت خاصی دارن گاهی به ارامی دریا هستند و گاهی به سنگینی سرب ..گاهی ارام هستن و پرمهر...گاهی دستها میتونن مثل یه شونه باشند برای رفع دلتنگی ..گاهی نوازش یه دست میتونه ارامشی باشه بریک ذهن خسته .....

برای مادرازدست ها گفتم ودستان مادر ..هرچروک اون هزاران هزار حرف داشت وهرپینه انگشتش یک قصه ....گرمای دستان مادر رو دوس دارم .....من دستها رو دوس دارم ...حتی دستهای سیاه وزبر ..حتی دستهای خسته و پرچروک ...حس میکنم روح زندگی دراین دستان جاری هست

درگوشی : پیرمردها هم ها/یده دوست دارند ....(  telegram.me/qapdarya)

خدایاببخش برای همه لحظه هایی که ندیدمت یانخواستم ببینمت..وبازدرهمه لحظه هایمان باش...وشکرازبودن همیشگیت....


http://mj7.persianfun.info/img/93/7/Naghl-Ghol15/370360_183.jpg


موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۵/۰۱/۱۷
دریا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">