دریای کویر

سلام 109..ومهربانی ازدیوارها عبور میکند...

جمعه, ۲۸ اسفند ۱۳۹۴، ۱۰:۵۷ ب.ظ

ســـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــلام ......

1- زن ومردبشدت باهم بحث میکردندوارددفترشدن مردگفت نمیفهمم اخه اون دیگه چه خری بوده که همچین فکری روکرده ! دیوارمهربانی چه صیغه ایه؟ کسی بخوادکمک کنه کمک میکنه و..زنش پریدوسط حرفش وگفت توچرا فکرنمیکنی خب شایدکسی فقیر رونشناسه میاداینجامیزاره فقیربرمیداره ..مردوباره گفت هااااااااااا مگه میشه کسی فقیرا رونشناسه ..این کارمسخره ای هست اصلن من میگم اونی که اومده؛ دم بانک این دیوارمهربانی رو راه انداخته مغ نداشته ...وبرای من این حرفها تکراری بود.......

2- پیرمربازنشسته  هست ..بدون مقدمه گفت این دیوارمهربانی کارشماست من چیزی نگفتم همکاری گفت کارخوبیه فرقی نداره کارکی باشه پیرمردگفت این کارای چرندبازی کارهمین هست واشاره کردبه من وگفت هنوز توزندگی نیفتادی که بدونی این کارای چرند نون واب نمیشه میخوای ثواب کنی برو لباس نو بخر بده به نیازمندا...

3- زن خودش ازناحیه پا معلول هست ویه پسربچه داره چندباردیدمش که ردشد تااینکه یه روزصبح اومدبهم گفت ببین خانم توزودمیای سرکار ؟گفتم برا چی ؟گفت توصبح ها زودترمیای منو نگاه کن اندازه من اگه لباس گذاشته بودن برا من بردار...

4- کارمندی تعریف میکرد که صب زوداومده سرکارو زنی باپسربچه ای خواب الودکناردیواربودند زن لباسهایی روبرمیداشت روی سینه پسربچه میذاشت وچندتایی که مطمئن بود اندازه اش هست برداشت دست به بقیه لباس ها نزد وکارمندگفت خوشحالم ازاینکه این دیوارساده واقعن مهربانی میاره.....

5- اقایی تعریف میکردمردی صاحب یک بوتیک لباس، کله صبح که تازه تک وتوک مغازه دارهاوکارمندان می اومدن سرکار تعدادزیادی شلوار لی نو اورده ورو دیوارگذاشته ویساعت بعدهیج اثری ازاونها نبوده ودرادامه حرفش میگفت لامصب  شلوارلی همیشه بازارداره ..

6- ازکنار دیوارمهربانی رد میشدم لباسهایی بشدت کثیف ،کهنه وبعضا پاره دیدم همه روجمع کردم تونایلونی کردم انداختم توسطل اشغال..تودلم گفتم کاش مردم بخشش رویادبگیرندنه اینکه دورانداختنی هاشون روبخشش کنند.....

7- مشتری داشت حساب میکردکه بره درهمین حین مهندسی جوان سرک کشدتودفترو گفت این دیوارمهربانی کارشماست ؟ گفتم مهم نیست کارکی باشه مهم اینکه یه کارخوب فرهنگ سازی بشه... گفت این فرهنگ سازی نمیشه این خودنمایی شماست نشون میده که شمامیخوای پز بدی بگی من خوبم ..اون حرف میزد مشتری رفت وسط حرفش پریدم وگفتم اقا شما اینکارروقبول ندارد دلیلی نداره هرچی ازدهنتون درمیادبگید خوب وبدمن به شماربطی نداره ...گفت براتون متاسفم که شعوروعقل نداری ورفت بهمین سادگی ...ومن تودلم بخودم گفتم  دختراگه اشکت دربیاد خری....

8- طرفای یازده شب بود ریس بهم زنگ زد با خوشحالی گفت نمیدونی الان ازکناردیوارمهربانی رد شدم 8-9نفرخانم واقا داشتن لباس میذاشتن باورت نمیشه مردم خوب استقبال کردند...خندیدم ....

9- زن میخوادکه برای پسرنه ساله اش شلواربخره ازکناردیواررد میشن زن میگه این لباسهاچرااینجااویزون هستن؟پسرک با همون سواداندکش میخونه نیازی داری بردارنیازنداری بزار...زن میگه یعنی مفتی هستن ؟برداریم ؟پسرمیگه اره ننه برداریم چرا پول بدیم همینجاگذاشتن تازه نوشتن نیازداری بردار...زن ازبین لباسهایی که اونجابودن برا پسرش برمیداره چندروزی میگذره زن دچارعذاب وجدان میشه که نکنه کارش اشتباه بوده ولباس ها حرام باشن ازیکی سئواب میپرسه که لباس برداشتنش حرامه یا حلال ...

10- بارها گفتم وقتی توشهرکوچیکی بخوای یک کاررو فرهنگ سازی کنی مشکلات خیلی زیادی پیش میادوسختی داره  ولی بعدش راه برای بقیه هموارمیشه مهم اون فرهنگ سازی اولیه هست که بتونه خوب جابیفته ..مثلا بعدازسه سال بازارچه لقمه های مهربانی امسال شاهدیه بازارچه غذای دیگه بودیم درسته کاستی هایی داشت ولی مهم اینکه یک فرهنگ خوب پایه گذاری شده حالا هرچه قدرازاین فرهنگ خوب تقلیدبشه خوبه وماندگاره چراکه اصل یک هدف نیک هست ...امیدوارم که دیوارمهربانی درهرروستای نه تنها شهرستان ما بلکه درهمه روستاهای وشهرهای ایران راه بیفته ...والبته مردم  لباسهای غیرقابل استفاده رونذارن بلکه بخشش کنند...

شاید روا نبودکه ازدیوارمهربانی بنویسم ولی ماجراهای زیادی داشت و داره ودوستانی اصراربرنوشتن ماجراهاش داشتن ...برا اینکه بدقول نشم امشب براتون نوشتمش واخرین پست سال 94رو فرداشب مینویسم ممنونم ازنظرات خوبتون که درکانال دریای کویربرام مینویسید ...

خداروشکر یادمون نره توهمه روزهامون خوشی وناخوشی همدیگه رو دعا کنیم وبرای هم ازته دل موج مثبت بفرستیم برای جسمی ..مالی ..روحی........ خدایا کمکمون کن که بتونیم ازته دل وبا نیت پاک ازت بخشش بخوایم برای همه وقت هایی که بودی وما ندیدیم ...ویا شاید نخواستیم بببنیمت....خدایا شکرت...  telegram.me/qapdarya  

 


http://mj6.persianfun.info/img/93/6/Naghl-Ghol14/351576_521.jpg

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۴/۱۲/۲۸
دریا

نظرات  (۱)

چه خوب که حرفای مختلف رو می نویسید.
مورد 8 خیلی خوب بود.
عکس آخر هم بی نظیر.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">