دریای کویر

سلام 10...بوی روزها وادمها ...

پنجشنبه, ۱۱ تیر ۱۳۹۴، ۱۲:۰۷ ق.ظ

سلام ....

نمیدونم شماها چقد به بوهایی که به دماغتون میرسه یا بقولی به مشامتون میرسه توجه میکنید ..من بوها برام مهم هستند درحقیقت بعضی بوها رو دوست دارم ...هرادمی یه بویی داره ..نه اینکه صرفا بوی بد بده نه ادمها هرکدوم یه بویی دارن مثل اثرانگشت که مال هرکس با دیگری فرق میکنه ..بو هم همینطوره ...البته من دارم نظرخودم رومیگم ازنظرعلمی نمیدونم ...

ولی فکر میکنم که بوی هرادمی (حداقل تا اونجاکه من متوجه شدم ) با دیگری فرق داره برخی ها نمیذارن کسی بوی بدنشون رو بفهمه خودشون روغرق در عطر وادکلن های مختلف میکنند ...برخی ها بوی کارشون رومیگیرند ...بوی روغن سوخته ..یا بوی کاه وعلف ...یا حتی بوی وسایل مدرن ..بوی لاستیک نو ...ونو بودن ...

ولی یه بوهایی هست که یه حس خاصی رو به ادم میده مثل بوی نعنا ...بوی ریحون ..بوی بهارنارنج ..کلا بوی گل وگیاه بوی مهربونی هست دقت کردید برخی ازادمها بوی ریحون میدن .ویه حس خوب روبه ادم منتقل میکنند این ادمها پرازمهربونی هستند من خودم عاشق بوی ریحون ونعنا هستم ...

بوی گلها خوبه ..ولی بنظرمن بوی نعنا و ریحون یه چیز دیگه خود خود بوی مهربونی هست ..تازگی ها متوجه شدم برخی ها بوی اب میدن ...نخندید اب خودش بو نداره ...ولی دفت کنید وقتی کسی حموم بره وکنارش باشید اون حموم رفته ولی شما یه حس خنکی دارید یه حس خوب ..یه حس رها بودن ...اون سردی اب واون لذت اب روتن رومیتونید حس کنید ...

تازگی ها فهمیدم بوی اب وقتی تو تابستون به تن ادم بشینه بوی خوبی هست یه جور بوی رهایی هست بوی سبکی هست ..همونقدر که عاشق بوهای طبیعت هستم ازبوهای بد، هم بدم میاد مثل همه ادمها ..ازبوی عرق بدم میاد بقولی عزیزی که همیشه میگه ادم خودش باس حواسش به بوی بدنش باشه اخه ادم خودش بوی تن خودش روبندرت حس میکنه ولی دیگران راحت میفهمند برا همینه که ادم حتی وقتی که مطمئن هست باس باید خودش روخوشبو کنه ...

خوبه گاهی وقتا به حاشیه های زندگیمون هم نگاه کنیم بوها رو حس کنیم ..یه پیرزن میشناسم افتاب نزده وقتی نمازصبحش رومیخونه تسبیحی برمیداره وکنارخونه اش که اب وجاروکرده یه حصیرپهن میکنه ..چشماش رو میبنده وتودلش ذکرمیکنه ولی دقت میکنه بوها رو توریه هاش میکشه ..مثل توفیلم ها طلوع افتاب رو با خوردن نور افتاب به دس وصورتش حس میکنه ...با گوشاش میشنونه ..حتی رد شدن یه مورچه روحصیر رو حس میکنه ومیشنوه ...

میگه همه چیز بو داره ..حتی افتاب که میخوادسربزنه بوی خاص خودش روداره وشب هم بوی خودش روداره ظهروعصرهم همینطور..اوایل جدی نگرفتم ولی بوی شب رو حس کردم ..بوی افتاب رو ...وعصرها که پرازبوی انتظارهست ...بنظرمن صبح ها بوی امید دارن ...ظهرها بوی کار...عصرها بوی انتظار..وشب ها بوی فکر وسکوت ...

ومن امروز تومغازه عطرفروشی ارزو کردم کاش یه عطری بود که بوی خالص خوبی رو میداد یه عطری که بوی ریحون واب رو باهم داشت یه جور مهربونی همراه با رهایی ....

* برنامه افطاری معلولین طبق هرسال (برای پنجمین سال پیاپی دارم ) اگرزنده باشم وتوفیقش روداشته باشم ...دوستانی که میخوان کمک کنند شماره کارت عوض شده باهام تماس بگیریدشماره کارت جدیدبهتون بدم فقط یادتون نره بعدازواریز پیغام ..اس ..یاتلفن نزنیدمبلغ روبگید..فرقی نداره هزارتومان یاصدمیلیون ...مهم نیت دوستان هست ....

خدایاشکرت ...خداجونم ازت ممنونم برای همه خوبی هات ....خدایا کمکم کن که بتونم ازته دلم وبا نیت  پاک ازت بخشش بخوام برای همه وقت هایی که بودی ومن ندیدمت ...ویا شاید نخواستم ببینمت.......خدایا شکرت ....



گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۴/۰۴/۱۱
دریا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">